Fotbollens svar på Alexander den store?



Jag är ingen erkänd fotbollsfanatiker på något vis, men killen på bilden ovanför gör inget annat än värmer mitt hjärta när jag ser honom spela fotboll. Att en man kan fängsla en hel värld genom sitt engagemang för en klubb och sport hans hjärta brinner för mer än något annat var tills för ett tag sen obefintligt för mig, men jag har helt ändrat inställning till världens förmodligen största sport och allt det tack vare en enskild individ.

Om endast en man skulle få representera en såpass världsomfattande sport som fotboll så behöver du inte bara fråga mig utan du kan nog fråga en hel sportvärld och fortfarande stå där med samma slutgiltiga konklusion.

Ingen annan än Steven Gerrard skulle vara ämnad för det.

Mannen, Myten, Legenden.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





Visst, idrottsgala ikväll med Jerring- och diverse hederspriser till tidlösa sportprofiler och ikoner, men ikväll avgjordes även Merseyside-derbyt mellan stadskonkurrenterna och ärkerivalerna Liverpool och Everton hemma på de förstnämndas minst sagt anrika Anfield Road. Matchen slutade 1-1 men jag var nog inte den ende som trodde att Liverpool skulle ta hem derbyt efter att just Steven Gerrard pangat in 1-0 en bit in i andra halvleken. Han är en sån där idrottsman/person som har den få förunnade förmågan att kunna kliva fram och prestera sitt absolut bästa när det verkligen gäller. Ikväll räckte det inte till en seger men jag kan bara blicka tillbaka på otaliga tillfällen då just denne man lyckats med bedriften att själv vinna matcher åt sitt lag i de mest pressade av lägen.


Och det bästa med allt är att det finns så himla mycket mer att ta ut ifrån världsspelaren och framförallt förebilden Gerrard, vilket jag med glädje ser fram emot att få uppleva!





Godnatt! :)


Kommentarer
Postat av: Nisse

Kan inget annat än att hålla med dig. Han är och kommer att förbli min hjälte så länge jag lever.

Tack och godnatt

//Robin

2009-01-19 @ 23:34:21
Postat av: Klock-Arne

Instämmer med undertecknad. Mr Fotboll är Mr Gerrard

2009-01-20 @ 22:45:43
Postat av: du vet vem

Säger bara Fabregas...

2009-01-22 @ 21:40:55
Postat av: victor

Fabregas?

2009-01-22 @ 22:04:29
URL: http://victorlarsen.blogg.se/
Postat av: Jimmy

FYFAN SÅ GÖTT ATT HÖRA !!



har endast några få ord att säga : detta var det roligaste, bästa, nostalgirikaste och rätta jag läst på bra jävla länge !



J

2009-01-23 @ 10:00:46
URL: http://jwa.blogg.se/
Postat av: Challe

Läsvärt inlägg som vanligt, trots att jag inte är något fotbollsfan! Men kom igen nu Victor, har ju vart riktigt torrt här på bloggen på sistone!

2009-01-24 @ 21:24:15
Postat av: victor

det kommer när det kommer.. men vet att det varit torrt på sistone.. har varken haft lust eller motivation till att skriva något konstruktivt haha.. kommer väl=) hang in there charles!

2009-01-25 @ 23:09:05
URL: http://victorlarsen.blogg.se/
Postat av: emma

jag håller Så med om gerrard! :D

2009-03-16 @ 22:25:08
URL: http://wakeskatebrud.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0