Med en längtan mot fjärran destinationer

Det är med en viss skamsenhet jag medger att trots det nästan vykortslika bländande vackra vinterlandskapet som sprider sig utanför mitt fönster, jag faktiskt inte vill något annat än att för någon vecka eller två få komma iväg till varmare breddgrader. Alla vinterälskare tycker säkert att jag är helt ute och cyklar när jag säger att jag vill bort från kylan och snön men faktum är att det enda jag finner roande med snö och kyla (utöver den mysiga julkänsla som det faktiskt medför) är att jag förknippar snö med ishockey haha. Personlig påminnelse: När jag har råd att köpa en egen bil så ska jag inte vara dumsnål utan med detsamma införskaffa en redig kupévärmare. Att skrapa bilrutor i tjugo minusgrader klockan 8 på morgonen är ingen monsterhit om jag ska vara ärlig.

Det tråkiga är att en eventuell utlandsresa är ungefär lika långt ifrån att inträffa som Vallonen är från att gå i konkurs med en viss herre och hans sällskaps dagliga(?) sammanträden på samma konditori inräknade hahaha.. Ta åt dig #14. :)





Å andra sidan vet man aldrig vad kommande sommar har att erbjuda och därför låter jag detta ämne vara orört tills dess.
Eftersom det är högst trovärdigt att resten av min dag kommer att spenderas framför den här dumburken så tänker jag nu passa på att städa rummet - ordentligt. Tro det eller ej, men det kan faktiskt vara trevligt att med jämna mellanrum vistas i en städad miljö också!





Without any further ado I wish you all a pleasant evening,
vic

Kommentarer
Postat av: joanna

Ja, lite sommarvärme skulle inte skada :)

2009-01-08 @ 21:54:23
URL: http://jjoannak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0