"America the glorious".. pfft!

Efter några dagars frånvarande och med en dalande motivation tänkte jag i alla fall slänga ihop något innan jag om en timme ska upp och köra skiten ur mig på Fagerliden!

Jaha, då ska vi se vad fredagen den 16/1 -09 hittills har givit mig då;


- Snudd på försovning imorse som räddades av att 'Mr. N' helt berättigat klev in och upp på mitt rum för att ruska liv i mig.

- Fördjupade kunskaper inom företagsekonomi och allt vad det medför.

- Gröt med ljummen mjölk och en svettig korvmacka i en skolmatsal med alltför deprimerande atmosfär.

- En plötslig kalldusch efter skolan som säkerligen var revanch ifrån den uteblivna duschningen imorse (synden straffar sig själv ibland haha).

- En ännu större beundran av Trey Parker och Matt stone (South Park).

Trey & Matt



Jag satt förövrigt och läste lite på Aftonbladet.se tidigare idag när jag plötsligt fick syn på ett reportage om hur två föräldrar i USA har specialtillverkat ett halvautomatisk vapen till sin sjuåriga dotter som dom uppmanar till att lära sig hur man hanterar vapen. Man tror ju inte att det är sant men tragiskt nog så är det precis vad det är. "Föräldrarna är vapentokiga, ju större desto bättre". Att det finns idioter och smärre socialt funtade människor visste jag redan, men att lära sin dotter som är blotta sju år att använda automatvapen, det är ju förhelvete HELT sinnesrubbat!! VAD TÄNKER FOLK MED?!?!





Det roliga är att när jag var några år yngre än vad jag är idag så var jag ett enormt fan av USA och allt vad detta gigantiska land med större "klyfta" än Carolina Gynning medförde, men efter några års upplysande och insikt i hur det verkligen är så är ju min uppfattning minst sagt den motsatta idag. USA kan enligt mig idag sammanfattas med 3 ord: ignorant, narcissistiskt och korkat. Det är bara att hoppas på att Obama kan styra upp planetens "världspolis" och göra något vettigt av det. För er som ÄR fanatiker av USA --> kika in detta och förstå varför jag är en aning cynisk =) :





"Common sense is not so common"
- Voltaire




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0