Många tack samt lite genialisk lyrik!

Innan jag tänkte bjuda er på diverse smaskiga ting så vill jag bara passa på att tacka Mikaela som hjälpte mig att fixa den nya designen på bloggen som ni kan se här ovan och lite varstans. Länk till hennes blogg finns under länkar här i spalten till höger -->. Så återigen, tack Mickis!


Utan några vidare krusiduller så ska jag gå direkt på dagens happening som råkar vara att jag nu lärt mig hur man länkar videoklipp från youtube till bloggen. Detta kommer att påverka er bloggläsare så till den milda grad att ni själva nog inte riktigt förstår innebörden av det. Jag är nämligen en erkänd youtubeanglofil och har uppskattningsvis spenderat flertalet hundra timmar framför den kanske bästa sidan som finns på hela internet (enligt mig). För att inte förvirra min kompis Jesper så skall jag även tillägga att jag då räknat med alla eventuella porrsidor han genom åren besökt och påstått vara "det bästa på internet" haha.


Varför är då youtube så bra?
Det absolut bästa med youtube är att man kan hitta såna enormt ovanliga guldkorn som man aldrig annars ens skulle haft en chans att få se. Eftersom utbudet är utav den globala sorten så täcker sidan av det mesta. Jag, som har en förkärlek till lite "äldre" musik, finner youtube som en riktig skattkammare där möjligheterna till att hitta gamla stänkare är riktigt stora. Nästan all tid jag spenderar på youtube går åt till att leta efter gamla livespelnignar med band/artister från tidigt sextiotal till mitten på åttiotalet. Gärna akustiska framträdanden. Den youtube-tid jag inte lägger ner på att leta efter musik lägger jag och min seco-kompanjon Peppran ned på att leta efter roliga och halvt om halvt barnförbjudna videoklipp (såvida han inte bestämmer att vi ska kolla på Whitesnakes akustiska spelning från Tokyo för sjuttioelfte gången med honom spelandes luftgitarr för allt vad kolesterolvärdet håller haha).


Jag skulle kunna babbla på om youtube i timtal men jag ska för tillfället skona er ifrån det. Istället tänkte jag, inte helt opassande, bjuda er på en riktig raritet innehållandes my favourite singer/songwriter of all time, Paul Simon samt hans eminente vän Art Garfunkel (som jag förövrigt såg live i oktober månad 08) när dom efter detta två och en halv minuts prislöst komiska inslag bjuder upp till lite ljuvlig och minst sagt förtrollande stämsång.
Håll till godo!





Old friends/Bookends

Old friends
Old friends
Sat on their park bench
Like bookends
A newspaper blown through the grass
Falls on the round toes
Of the high shoes
Of the old friends

Old friends
Winter companions
The old men
Lost in their overcoats
Waiting for the sun
The sounds of the city
Sifting through the trees
Settle like dust
On the shoulders
Of the old friends

Can you imagine us years from today
Sharing a park bench quietly?
How terribly strange to be seventy


Old friends
Memory brushes the same years
Silently sharing the same fear..

Time it was, and what a time it was, it was
A time of innocence
A time of confidences
Long ago it must be,
I have a photograph
Preserve your memories;
They're all that's left you..

Kommentarer
Postat av: Thorun

Mm, visst är youtube guld!! Det håller jag verkligen med om, eftersom jag också tillbringat åtskilliga timmar med att lyssnat, tittat, skrattat och gråtit till diverse inspelningar där. Vad gäller Peppran så vll jag förtydliga lite... det ENDA han vill kolla på är SIG SJÄLV ;-) och det härliga med honom är att han inte skäms över att erkänna det heller...

2009-01-09 @ 16:23:46
Postat av: victor

han är kungen :')

2009-01-09 @ 16:26:59
URL: http://victorlarsen.blogg.se/
Postat av: din bästa såklart

hahahahahah! (du vet vad jag skrattar åt)simon and garfunkel <3

2009-01-09 @ 16:33:46
URL: http://sofiaforsberg.blogg.se/
Postat av: maggie

vad sött av dig att länka min blogg ;D

du kanske kan förklara för mig hur man skapar liknande länkar?

missförståmig rätt, jag är en uppgående legend med min blogg.. - men designbyten &sånt är inte min hajp.

2009-01-10 @ 14:08:29
URL: http://maggiemaeforpresident.blogg.se/
Postat av: victor

hmm, du går typ in på "skapa ny" sen står det länkar däruppe.. klicka in dig där och lägg till bara :) inte svårare än så ^^ (bloggdesign är inte min nisch heller haha)

2009-01-10 @ 16:18:12
URL: http://victorlarsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0